Από την εμψυχώτρια Αγγελική Χαλκιοπουλου
9.10.24
Τα δημοτικά που θα δημιουργήσουν μέσα τους 'λογοτεχνικά καταφύγια' ή τις "Βιβλιοθήκες του Γαλάζιου Νησιού" ξεκινούν με ένα θαυμαστό πρόγραμμα του Μικρού Οδυσσέα, για να ανακαλύψουν τους ωκεανούς των ιδεών, να βρουν τις πυξίδες της φαντασίας, να συλλέξουν τη σοφία των ιστοριών. Ξεκινάμε φυσικά με τον εαυτό μας, ως συναισθηματικό ον και ως φιλόσοφο. Ποιοι είμαστε αλήθεια; Είμαστε η εξωτερική μας εμφάνιση; Είμαστε οι ιδέες μας; Είμαστε η ψυχή μας; Ένας σκύλος, ο σκύλος του Διομήδη μας καθοδηγεί σε έννοιες όπως η ελευθερία, η ουσία, το φως. Κι ένα κομμάτι που ψάχνει το κομμάτι που λείπει τραγουδά "εϊ χο το κομμάτι που λείπει ψάχνω εγώ;" Εσείς πάλι τι ψάχνετε; Ακόμη να πάτε στην Βιβλιοθήκη για να το βρείτε; 'Ο σκύλος του Διομήδη ' / Fourfoyri , To κομμάτι που λείπει / Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications, ' Ποιος είμαι;' εκδόσεις Suaseta.Το πρόγραμμα τελεί υπο την αιγίδα του Υφυπουργείο Ναυτιλίας.
01.11.24
Τα παιδιά αποφάσισαν, το βιβλίο "Υπάρχει ένας τίγρης στο τρένο", θα γίνει 'δώρο ζωής' προς τους γονείς. Τι; Δεν καταλαβαίνετε τι θέλουμε να πούμε, γονείς; Δεν έχετε πάρα να παραλάβετε τα ιδιόχειρα μηνύματα των παιδιών σας που τα στόλισαν με μαεστρία, μπας κι ακούσετε επιτέλους τα αιτήματά τους. Από το "Έλα να παίξουμε μαζί", " έλα να διαβάσουμε μαζί;" "έλα να πάμε μία εκδρομή μαζί", " έλα να μαγειρέψουμε μαζί", μέχρι το συγκινητικό " έλα να συζητήσουμε" και το φανταστικό " έλα να κάνουμε μαζί ένα ρεκόρ Γκίνες"! Υπάρχει ένας τίγρης στο τρένο" / ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Χριστίνα Παπαδοπούλου.
20.11.24
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Γ' Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα Σύνδεσμος Γονέων Γ' Δημοτικού Ύψωνα Andreas Eliades Ξένος, ξένο χωριό, ξενοχωρίτης...μία συγκλονιστική σκηνή από το μοναδικό βιβλίο της Anna Kouppanou "Όταν μας άφησε η θάλασσα", Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers ήταν η αφορμή να δημιουργήσουμε το "αντίσκηνο του πολέμου". Πώς νομίζουν τα παιδιά πως ένιωσαν οι άνθρωποι αυτοί μέσα στο κτήμα με τις πορτοκαλιές; Πώς θα νιώθαν οι ίδιοι μέσα στο αντίσκηνο; Πώς μεταμορφώνονται τα συναισθήματα των προσφύγων σε μία εβδομάδα, ένα μήνα, ένα χρόνο, 10 χρόνια...πως βλέπουν την Κύπρο τα παιδιά 50 χρόνια μετά; Γιατί τα παιδιά έχουν με θλίψη περιτριγυρίσει το αντίσκηνο το οποίο έχει γεμίσει με ανθρώπινο καημό; Κι ο Αλι; Η Μπαχάρ...ακόμη περιμένουν ; Γιατί τα αντίσκηνα του πολέμου γεμίζουν δύσκολες σκέψεις; Ποιος τώρα θα μου εξηγήσει το αύριο; Έχω δικαίωμα άραγε;
21.11.24
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Πρόταση: Τρία σχολεία γνώρισαν "Το κίτρινο του Ηλιοτρόπιου" των Ζουλιέτ Άνταμ και Μορίν Πουανιονέκ από τις Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers . Στο ένα σχολείο, (Δ' τάξεις, ΚΗ' Κάτω Πολεμιδιών), το είδαμε ως κείμενο. Πόσο διαφορετικός μπορείς να είσαι; Πώς αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο γύρω σου; Είναι αναγκαίο να μοιάζεις; Μπορείς να μοιράζεσαι και να παραμένεις διαφορετικός; Τι προσφέρει στον κόσμο η διαφορετικότητά σου; Μπορούμε να εμπνευστούμε και να φτιάξουμε μία καρτ ποστάλ ψυχικής ενθάρρυνσης συνδέοντας την δική μας κατανόηση κειμένου με το βιβλίο "Να είσαι ο εαυτός σου;" Στο δεύτερο σχολείο ( Γ' τάξεις, Α' Δημοτικό Σχολείο Κολοσσίου), μετατρέπουμε το βιβλίο σε "Ιστορία σε καρτ ποστάλ" δίνοντας έμφαση στα στάδια συνειδητοποίησης της ηρωίδας μας, της Ηλιάνας αναζητώντας ταυτόχρονα φράσεις που θα μας προέτρεπαν να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητά μας και θα μας οδηγούσαν παράλληλα στην κατανόηση και την ενσυναίσθηση. Στο τρίτο σχολείο ( Β' τάξη, Γ' δημοτικό σχολείο Υψωνα) η μαγική ιστορία απλώθηκε σαν πέπλο παραμυθένιο, πάνω από τα κεφαλάκια που αγωνιούσαν για την έκβαση της ιστορίας μας. Εδώ δημιουργήσαμε " μικρές συμμορίες χρωμάτων" που άλλοτε μοιραζόταν την αγάπη τους για ένα χρώμα κι άλλοτε συνδύαζαν τη διαφορετικότητά τους με θαυμαστούς χρωματισμούς. " Κράτα το χρώμα σου" λοιπόν όσο κι αν μεγαλώσεις! Συμβουλή προς τους γονείς: Βιβλίο μαγικό που πρέπει να υπάρχει στη Βιβλιοθήκη σας!
28.11.24
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Σύνδεσμος Γονέων Γ' Δημοτικού Ύψωνα Μπορεί μία Στ' τάξη να αναλάβει το δύσκολο έργο επιλογής βιβλίων για τη Βιβλιοθήκη της; Εμείς μόλις ξεκινήσαμε. Διαβάζουμε, συζητάμε κι επιλέγουμε, λαμβάνοντας υπόψιν μας όχι μόνο τον εαυτό μας αλλά και τους άλλους. Τελικά ίσως δεν είναι τοσο εύκολο να επιλέγεις για τις άλλες τάξεις. Εύκολο δεν είναι επίσης να προσπαθείς να σκεφτείς πόσο συμπεριληπτική μπορείς να κάνεις τη Βιβλιοθήκη σου. Είμαστε μόνο στην αρχή και ταρακουνήσαμε το σύμπαν του σχολείου μας, ζήσαμε ήδη συγκινητικές στιγμές με την κ. Eftychia Leonidou Costa να μοιράζεται βιώματα με αφορμή τα δικαιώματα του "Μικρού Νικόλα", μάθαμε για την Αμερικανίδα ποιήτρια Αμάντα Γκόρμαν και στην επόμενη μας συνάντηση θα έχουμε μία έκπληξη, ανακαλύψαμε το λιοντάρι και την παιδικότητα μέσα μας, βρήκαμε την "κρυμμένη ιστορία" μέσα στην ιστορία, σε ένα βιβλίο που μας άφησε άφωνους, συμφωνήσαμε ότι η "ψυχή" μας χρειάζεται αγκαλιές, σκεφτήκαμε ότι το επόμενο μοναδικό μας πρότζεκτ θα έχει μία απίθανη κούνια. Ευγνώμων παιδιά!
06.12.24
"Έχεις λίγο χρόνο;"....για να απολαύσεις τις μικρές χαρές της ζωής; Για να τον δωρίσεις σ' εκείνους που αγαπάς; Για να μοιραστείς σκέψεις, συναισθήματα και όνειρα; Σ' ευχαριστούμε Sophia Dartzali που μας θύμισες με τον μαγικό σου Κούκο πόσο σημαντικό είναι να ζεις την κάθε στιγμή! Δύο δεντρα ένα χάρτινο κι ένα αληθινό γέμισαν κούκους κι ευχές για μία πιο αληθινή ζωή. Και το λεωφορείο μας; "Όταν η Μαμά είπε ψέματα", το λεωφορείο μας γέμισε με ερωτηματικά, σκέψεις και συμαισθηματα. Αυτό που φτιάξαμε εμείς γέμισε με τις φιγούρες όλων των παιδιών και έφυγε για την χώρα της ενσυναίσθησης και της ελπίδας... Οι μοναδικές μου τάξεις μοίρασαν αγκαλιές, ευχές και φιλιά... μία κάρτα έρχεται με ένα κλείσιμο ματιού στα χέρια μου : "κ. Αγγελική εύχομαι να έχεις χρόνο για πάντα".
23.01.25
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Πρόταση: "Το μεταξένιο" / Kiriakos Haritos Βασίλης Κουτσογιάννης / Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio Τι είναι αλήθεια "Το μεταξένιο"; Είναι άνθρωπος; είναι σύμβολο; είναι αερικό; είναι ψυχή; είναι το μέσα μας; Βαλθήκαμε αυτές τις μέρες σε τρία σχολεία να καταλάβουμε πόσο " μεταξένιοι" είμαστε. Και πόσο άνθρωποι. Βαλθήκαμε να δώσουμε εξήγηση σε λέξεις όπως 'ευαισθησία', 'βαρβαρότητα', 'ανθεκτικότητα' κι 'ισορροπία'. Πόσο 'μεταξένιοι' νιώσαμε στη ζωή μας και πόσο 'βάρβαροι' γίναμε; Κι έπειτα έχουμε συναντήσει ανθρώπους 'ολομέταξους' που ξεχωρίζουν '; ' Το μεταξένιο 'πάντως μας ταξίδεψε κι έγινε 'εσωτερικότητα' που έμπλεξε με το 'βαμβάκι' ενός καλού φίλου για να μας δώσει 'Ισορροπία'. ( Γ' Δημοτικό Ύψωνα) Έγινε άρθρο με παιδιά και γονείς που το διάβασαν, κάτι θυμήθηκαν, έκλαψαν και κατέγραψαν ότι τους 'εβγαλε στην επιφάνεια". ( ΚΘ' Δημοτικό Μέσα Γειτονιάς) Τέλος 'Το μεταξένιο" έγινε καρτ ποστάλ ευχών, για "μεταξένια παιδιά" που θα τις λάβουν ταχυδρομικά, στην Νέα Υόρκη. ( ΙΑ' Τσίρειο Δημοτικό & A' Δημοτικό Κολοσσίου) Όμορφο ταξίδι αυτό το βιβλίο, ποιητικό και ως κείμενο και ως εικονογράφηση και βαθιά συγκινητικό, για μικρούς και μεγάλους, λυτρωτικό. Απαραίτητο για το λογοτεχνικό σας καταφύγιο.
25.01.25
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Λανίτειο Λύκειο Λεμεσού G Pesinis Το Ακτιβιστικό πρόγραμμα του Africa Book Project ξεκίνησε από εμάς και μη σας φαίνεται παράξενο. Ξεκίνησε με το μοναδικό βιβλίο της Sandy Antoniou "Πόσα μέτρα είναι ο κόσμος μας"/ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ - KALEIDOSCOPE PUBLICATIONS , ο κόσμος της Κύπρου. Μέσα από τα μάτια του Αδαμάντιου Διαμαντή προσπαθήσαμε να εξερευνήσουμε μία Κύπρο που φεύγει, μία Κύπρο που αγάπησε, ήλπισε, αγωνίστηκε, υπέφερε, δημιούργησε, έζησε! Θα μου πείτε γιατί; Γιατί για να ενεργήσεις, να δραστηριοποιηθείς για τους άλλους για να γίνεις Activist και Artivist πρέπει πρώτα να καταλάβεις κάποια πράγματα για τον εαυτό σου, τις ρίζες σου. Πώς αλλιώς θα κατανοήσεις τους άλλους γύρω σου; Με την παιχνιδιάρικη λοιπόν αναζήτηση του ήρωα μας, ανακαλύπτουμε "τον κόσμο της υπαίθρου, τον κόσμο τον απλό, τον κόσμο που αγωνίστηκε". Κι εμείς, πόσο μοιάζουμε και πόσο διαφέρουμε από αυτόν τον κόσμο; Φτιάξαμε τις δικές μας φιγούρες λοιπόν, ο καθένας τον εαυτό του, προσπαθώντας να ακολουθήσουμε την τεχνική του καλλιτέχνη, γράφοντας παράλληλα μέσα στο χάρτη της Κύπρου λέξεις που χαρακτηρίζουν τη σχέση μας με το νησί. Δεν ξέρω αν ο κόσμος μας είναι μεγάλος ή μικρός πάντως σήμερα τον ένιωσα δυνατό, συναισθηματικό, δημιουργικό και ενωμένο. Οι φιγούρες πλημμύρισαν τον κόσμο μας και "χάθηκαν" μέσα στο χάρτη που είχαν φτιάξει τα παιδιά της Ειδικής, στις χούφτες του Άλεξ, της Αλέξιας, του Παναγιώτη, της Μαρίας, του Αχμετ, της Ελλάδας. Δε "σηκώνεται" αυτό το βάρος των ανθρώπων, γίνεται ένα μαζί μας και πετά πάνω από τον κόσμο. Ευχαριστούμε τις μοναδικές δασκάλες Maria Tsiakkas , Άννα Στυλιανού Diana Gavriel για όλη τη συνεργασία - μεγάλο μέρος προετοιμάστηκε στο σχολείο, Σύνδεσμος Γονέων Γ' Δημοτικού Ύψωνα Γ' Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα για το μαγικό αποτέλεσμα. Ευχαριστώ τη διευθύντρια του Λανιτείου Λυκείου για τη φιλοξενία στη Βιβλιοθήκη του σχολείου και τον Γιώργο που έτρεξε για τα πάντα. Ευχαριστώ τον διευθυντή του Γ' Δημοτικού Ύψωνα Andreas Eliades που είναι πάντα δίπλα μας και σήμερα παρακολούθησε το συμβολικό μας δρώμενο. Ευχαριστώ επίσης τις δασκάλες, που έφεραν καινούργια, υπέροχα βιβλία στην Αγγλική γλώσσα, για τη Βιβλιοθήκη της Σιέρρα Λεόνε. Η αγαπημένη Σάντυ δεν μπόρεσε να είναι σήμερα μαζί μας όπως είχαμε σχεδιάσει. Τα παιδιά την περιμένουν στο σχολείο με πολλές ερωτήσεις και μπόλικη αγάπη για να της δείξουν το χάρτη της Κύπρου τους και να της δώσουν μία έκπληξη! Ευγνώμονες γι' αυτή τη μέρα! Ο κόσμος του Διαμαντή https://www.youtube.com/watch?v=Fp-DxfDbRjo
31.01.25
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Δημοτική Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη Λεμεσού / LMU Library Τρίτη ημέρα εορτασμού των Γραμμάτων με τόση ενέργεια, αγάπη και πάθος. Σήμερα εστιάσαμε στην Βιβλιοθήκη. Ακούγοντας για τα μονοπάτια έμπνευσης και γραφής των δύο συγγραφέων μας Τζένη Κουτσοδημητροπούλου Maria Rousakis, αναρωτηθήκαμε πόσο υπέροχη είναι μία διαδρομή ανακάλυψης μέσα στη Βιβλιοθήκη και πόσα μυστικά ανθρωπίνων εμπειριών κρύβει. Το Παιχνιδο-ποίημα αρχειοθέτησης σφράγισε ως παιχνίδι κριτικής σκέψης, την άποψη των παιδιών για τους "Κατασκόπους της Γεωγραφίας" καθώς ανακάλυψαν ότι η πολύπλευρη θεματική των βιβλίων μπορεί να καλύψει και τις 10 ερωτήσεις παιδιών για τον εαυτό, τους άλλους και τον κόσμο, όπως είχε ορίσει ο Βιβλιοθηκονόμος Dewey, με το σύστημα αρχειοθέτησής του. Σιγά σιγά μαθαίνουμε όλο και περισσότερα για τις Βιβλιοθήκες μας..."Δυναμώνοντας το φως τους" όπως τονίζει και το μανιφέστο που δημιουργήσαμε τον Δεκέμβρη.Ο Σύνδεσμος Γονέων Γ' Δημοτικού Ύψωνα και το Γ' Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα που είναι μέσα στο πρόγραμμα των 'Βιβλιοθηκών του Γαλάζιου Νησιού' παρέλαβε σήμερα κι εκείνο μία Βιβλιοπυξίδα με τα βιβλία των συγγραφέων και θέλησε να αγοράσει κι άλλα βιβλία που θα μοιραστούν στις τάξεις για να ξεκινήσει ευρύτερος δανεισμός και ανάγνωση των Κατασκόπων της Γεωγραφίας. Ευγνώμονες και περήφανοι κ. Andreas Eliades Andriana Charalambous ! Κυπριακή Ένωση Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΚΕΒΕΠ) Επειδή με ρωτάτε αρκετοί, το "Παιχνιδοποίημα της Αρχαιοθέτησης" είναι επιδαπέδιο παιχνίδι που δημιουργήθηκε για το εκπαδευτικό πρόγραμμα της ΚΕΒΕΠ " Η Αλίκη και ο Φίλιππος ταξιδεύουν τη Βιβλιοθήκη" και μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν από την ιστοσελίδα του Υφυπουργείο Πολιτισμού - Deputy Ministry of Culture CY
10.2.25
Μικρός Οδυσσέας - Little Odysseus Πρόταση: "Τα δώρα" του Μάνος Κοντολέων / Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers , απολαύσαμε σήμερα σε συνεργασία με την Ειδική Μονάδα του Λύκειο Πολεμιδιών σε επίσκεψη, στο Γ' Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα. Ταξίδι στην παιδική ηλικία, στις πρώτες ανακαλύψεις, στον πρώτο καλύτερο φίλο και στην εξερεύνηση του εαυτού. Τι σημαίνει μοναξιά; Τι σημαίνει συντροφιά; Πώς ένα μικρό πλάσμα αλλάζει το "σύμπαν" ενός παιδιού; Πόσο αλλάζει η οπτική του μικρού ήρωα; Και ποια είναι επιτέλους αυτά τα "δώρα ζωής" που προσφέρει η μικρή Νεφερτίτη; Η ιστορία διανθίζεται από εικόνες - λέξεις - βήματα, που οδηγούν στην κατανόηση, στην συναισθηματική ωρίμανση, στην έκφραση και στη δημιουργική σκέψη." Τα δώρα" ξεπήδησαν από τις σελίδες και τα παιδιά κλήθηκαν να τα ανακαλέσουν στη μνήμη τους και να τα συνδέσουν με το κείμενο. Εκείνα άραγε έχουν πάρει ήδη τα δικά τους "δώρα" από τις σχέσεις τους; Περιμένουν κι άλλα; Τι δίνουν ; Η ιστορία συγκινεί και συναρπάζει τα παιδιά που λίγες φορές τολμάμε να τα φέρουμε αντιμέτωπα με την απώλεια. Λίγες ιστορίες επίσης, θα μπορούσαν να οδηγήσουν τα παιδιά στο συμπέρασμα ότι "το δώρο" μπορεί να είναι κάτι άλλο εκτός από υλικό ή αντικείμενο. Η αποκάλυψη των τελευταίων σελίδων που φέρνει την ιστορία του κ. Κοντολέων, στην πραγματικότητα, ενθουσιάζει και γεννά ερωτήματα για τη δική τους ιστορία. Μοναδική και η αισθητική της εικονογράφησης, της Ιφιγένειας Καμπέρη. Ευχαριστούμε για το δώρο κ. Κοντολέων, πολύτιμο! Ευχαριστούμε τα παιδιά της Ειδικής Μονάδας που σήμερα βοήθησαν στην παρουσίαση των βιβλίων σε παιδιά της Α' Δημοτικού. Μαγευτικοί όλοι σας! Theodora Sofokleous *Δεν θα ξεχάσω τα δακρυσμένα μάτια του Ε. και τα δακρυσμένα μάτια της Μ. Η Μ. Α' Δημοτικού και ο Ε. Γ' Λυκείου. Τα δώρα, τα ίδια.
14.2.25
Ο μικρός Οδυσσέας, οι μαθητές και οι δασκάλες των ΣΤ' τάξεων του Γ' Δημοτικού Σχολείου Ύψωνα, η Μαρίνα Μιχαηλίδου Καδή με το νέο της βιβλίο "Ποιήματα για παιδιά" και οι Α(γγε)λικες στη χώρα των θαυμάτων (βλέπε Κύπρος)... Oops! στη Δημοτική Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη Λεμεσού! Με ποιητική και δημιουργική διάθεση λοιπόν σήμερα, αποτελέσματα με πολλή πολλή αγάπη από τα παιδιά (λόγω της ημέρας λίγη αγάπη περισσότερο) και μια νέα μοναδική εμπειρία για όλους μας!
11.3.25
Άραγε τι προσφέρει ένα βιβλίο; Φαντασία, περιπέτειες και ήρωες/ ηρωίδες; Όπως η Αργυρώ Πιπίνη μας εξομολογείται στο "Αν θες να πας ταξίδι στο φεγγάρι" ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ - KALEIDOSCOPE PUBLICATIONS ; Επιστήμη, ψυχαγωγία, κλασσικά παραμύθια και πειράματα; Όπως "Ο κακός ο λύκος, ερευνητής παραμυθιών" / Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers ; ( Τα πνευμόνια μας σε απίστευτες "περιπέτειες αντοχής" με την καθοδήγηση του "Κακού λύκου"). Ή μήπως όρια, ενσυναίσθηση και κατανόηση των εννοιών και του εαυτού μας;( Η συζήτηση μετά την αφήγηση, έφερε στην επιφάνεια πολλά "μη με κοιτάς επίμονα" που μας βασανίζουν στο σχολείο και στο σπίτι). "Μη με κοιτάς επίμονα" / Elevaton Publications .Ας πάρουμε με αγάπη ότι έχει να μας δώσει.Το καλό βιβλίο είναι καλό βιβλίο και μας προσφέρει πολλά, το βλέπουμε, το αισθανόμαστε, το ακούμε, το απολαμβάνουμε, το αγαπάμε...σε κάθε μορφή. Τα παιδικά βιβλία, "χτίζουν" το μέλλον των παιδιών μας κι εμείς τα γιορτάζουμε κάθε μέρα σε πολλές και "μαγικές" μορφές!
19.3.25
Σέβη μου η Κύπρος σε καλωσορίζει. Ένας μαγικός άνθρωπος που δημιουργεί, με μοναδική αισθητική, στην παρέα μας! Σε μία πρωινή κι Ανοιξιάτικη συνάντηση αναρωτηθήκαμε αν η Άνοιξη πετάει ακόμη, γύρω μας. Αν μας μαγεύει με τους χαρταετούς της, αν μας ταξιδεύει με τα χρώματα, τους ήχους και τα αρώματά της, αν μας ανοίγει την αγκαλιά της για να βρούμε μέσα της "σποράκια" ιδεών και λουλουδιών. Πόσο παρατηρούμε τη φύση γύρω μας; Πόσο απολαμβάνουμε τις μοναδικές της εικόνες και πόσο αφήνουμε την φαντασία μας να απορροφήσει την έμπνευση που μας προσφέρει; Πόσο την ταξιδεύουμε στο σώμα μας κι ακούμε τους χτύπους της καρδιάς της; Η Β' δημοτικού έφτιαξε "διαβατάρικα πουλιά" για να σκορπίσουν λέξεις της Άνοιξης. Η Ε' δημοτικού αναρωτήθηκε αν η Άνοιξη θα ξαναέρθει, αφού την αντιλαμβανόμαστε όλο και λιγότερο. 4 ποιήματα από 4 ομάδες παιδιών βασισμένα σε 3 λέξεις η κάθε μία, μέσα από το κείμενο της Sevi Chatzisavidou έδωσαν την ευκαιρία στη φαντασία των παιδιών να παίξει με τη βαθύτερη έννοια της Άνοιξης και της Αναγέννησης. Για να γνωρίζουν τα παιδιά τα πολύτιμα και να τα διαφυλάτουν. Συγκινητική διάδραση και συμμετοχή από ηλικίες που δύσκολα πια "αγγίζεις" με "αισθήσεις", "συναισθηματική νοημοσύνη" και φύση. Ευγνώμονες! Συγχαρητήρια στις δασκάλες των τμημάτων!